تبلیغات
خبرنامه بازاریابی - مدیریت ارتباط با مشتری(٦):
خبرنامه بازاریابی
گاهنامه ای رو به دنیای بازاریابی ، تبلیغات ، مشاوره و آموزش بازاریابی

بازدید : مرتبه
تاریخ : چهارشنبه 14 اردیبهشت 1390
در این چند پست كه به صورت پیوسته به مدیریت ارتباط با مشتری اشاره شد.

همه ی ما امیدواریم كه روزی فرا رسد كه مدیریت ارتباط با مشتری از قالب نظریات ذهنی و اندكی نظری  فراتر رفته و  با جنبه كاربردی توام شود. ولی نباید فراموش شود كه در راستای تحقق این هدف همه ما صرف نظر از هرگونه نقشی كه داریم از قبیل: مشتری، كاركنان، مدیر ، تولید كننده و ...در این میان موظف به درك آن و اصرار بر توجه سازمانها نسبت بدان هستیم. در این پست  كه بخش پایانی این رشته از مطالب است و در ادامه می خواهم به نمونه های بارز موفق CRM بپردازم.بدان امید كه مفید واقع شود .در ذیل به این نمونه ها اشاره شده است :

١. امداد خوررو سایپا: سایپا اولین شركت تولید كننده خودرو در كشور است كه در راستای تحقق اهداف مدیریت ارتباط با مشتری ، به دست اوردهای زیادی دست یافته است. این شركت با درك اهمیت مشتری مداری و در ادامه آن اهمیت شكایات مشتریان، امروزه موفق به استقرار سیستم CRM جهت شناسایی بیشتر مشتریان، انتظارات آنهاو ارایه خدمات پس از فروش بهبود یافته، شده است. هدف سایپا از استقرار این سیستم كسب رضایت و وفاداری بیشتر مشتری با توجه به اهمیت مشتری در بازارهای فعلی است.امروزه طی گفته مدیران و گردانندگان این شركت سایپا توانسته به عنوان مشاورینی امین و كم هزینه برای مشتریان خود در آید.

٢.سامانه ١٣٧ :این سامانه ابتدا با هدف دریافت پیام شهروندان در باره مسایل شهری به صورت یك صندوق صوتی پیام گیر در سال ١٣٧٩ بوجود آمد.در نهایت در سوم دی ماه ١٣٨٤ با توجه به درخواست های مردمی و با استفاده از دانش فناوری اطلاعات به مركز ساماندهی و كنترل و رسیدگی به معضلات شهری تبدیل شد. امروزه هر شهروند ایرانی می تواند به صورت مصاحبه حضوری، و یا از طریق پرسشنامه و یا ارتباط تلفنی ، استفاده از پست الكترونیكی ،استفاده از پست ، و یا پیام كوتاه با این سامانه ارتباط برقرار كند. مسولان این سامانه امیدوار هستند كه در آینده ای نزدیك تعامل میان شهروندان با این سامانه افزوده شده و مشاركت بیشتری بوجود آید كه نتیجه آن شناسایی بیشتر شهروندان برای این سامانه و  افزایش سطح اعتماد آنان به آن خواهد بود  .
٣.شركت سیسكو
:شرکت سیسکو  از بزرگترین ارایه دهندگان سرویس های اینترنتی است که كاربران متعدد و متقاوتی در سراسر جهان دارد. درآمد سالانه این کمپانی از خدمات پس از فروش  در نوع خود حایز اهمیت است.كه علت اصلی آن، توجه بیشتر به مدیریت ارتباط با مشتری است. بخش عمده در جذب و نگهداری و افزایش تعداد مشتریان این شركت از طریق اینترنت میباشد.این شركت در مدیریت ارتباط با مشتری به صورت آنلاین كاملا موفق و با تجربه عمل میكند. در سال ١٩٩٦، تنها ٥% سفارشات این شركت از طریق پایگاه اینترنتی بوده اما سیسكو توانست این میزان را تا سال ٢٠٠٣ افزایش دهد.سیسکو توجه خود را به مراقبت از مشتری معطوف ساخت و در این میان از فناوری اطلاعات استفاده کرد به طوری که مشتریان این شرکت می توانند از طریق کامپیوتر و به صورت بصری مشکلات خود را در فضای مجازی ،مطرح و برطرف نمایند.




طبقه بندی: مدیریت از منظر مشتری ، مدیریت ارتباط با مشتری، 
ارسال توسط محیا پورسلیم
آرشیو مطالب
همراهان
پرتال اخبار دانشگاهی راهكار مدیریت
تبلیغات
blogskin