تبلیغات
خبرنامه بازاریابی - حیاتِ‏ خلوتِ بازاریابی
خبرنامه بازاریابی
گاهنامه ای رو به دنیای بازاریابی ، تبلیغات ، مشاوره و آموزش بازاریابی

بازدید : مرتبه
تاریخ : شنبه 17 اردیبهشت 1390

یك شب خوش بهاری است و شما در كنار كانون گرم خانواده تان خستگی یك روز كاری و اجتماعی خود را رفع می كنید. در همین حین زنگ درب به صدا در می آید . پشت درب خانمی است بسیار مودب  كه با خنده ای بر لب برایتان توضیح می دهد كه از شركت ....  مزاحمتان می شوم. این طرح سمپل خونه به خونه این برند است.سپس به شما یك بسته ارایه می دهد كه در آن یك بروشور از محصولات شركت و یك نمونه از محصول جدید ارایه شده است. بعد آن خانم كمی درباره آن محصول جدید صحبت میكند و در ادامه توضیح می دهد كه می توانید از تمام مراكز فروش اطراف منزل خود اقدام به خرید آن كنید. و می گوید كه باعث افتخار شركت است كه در ارایه نظرات خود در باره این محصول جدید مشاركت داشته باشید. بعد می رود. بعد رفتن او ، شما می مانید و نمونه ای از آن محصول و ...

 

 

خبرنامه بازاریابی

نمونه هایی از اینگونه طرح ها در قالب محك بازار ، در مقابل فرشگاهها و مراكز خرید و حتی برخی از سوپرماركتها بسیار دیده شده. اما یك تفاوت عمده در مكان برپایی این طرح ها وجود دارد. در طرح های سمپل خونه به خونه شركت ها پا را فراتر گذاشته و عملا به محل زندگی مصرف كننده می روند. البته شاید بیشتر افراد خیلی هم خوشحال باشند كه ناگهان نمونه ای از یك محصول جدید برایشان آورده میشود و آنها می توانند به عنوان اولین افراد استفاده كننده ، شانس تجربه كردن آن را داشته باشند. اما بیایید  كمی عمیق تر به ماجرا توجه كنیم . با توجه به رشد تفكرات احترام به حریم خصوصی افراد  و بازاریابی اجتماعی و سبز ، بازاریابی روشنگرو از بند رسته و ... كه اغلب سازمانها با افتخار آن را در ماموریت سازمان خویش كتبا منظور میدارند، این امر چگونه توجیه پذیر است ؟ در زمانی كه شاید هنوز افرادی باشند كه نسبت به بازاریابی و بازاریابان  تفكرات منفی دارند و بازاریابی را نوعی گول زدن کوتاه مدتمی دانند تا فرصت بلند مدت كه سبب رشد تفكرات مصرف گرایی در جامعه می گردد ، جایگاه این نوع از ابزارهای ترویج و پیشبرد فروش كجاست ؟ واقعا تكلیف چیست ؟ آیا این نوعی نگاه علمی به بازاریابی است یا علاوه بر آن ، مسایل دیگری نیز در پشت پرده دنیای پر رقابت برندها وجود دارد؟ آیا بازاریابی جلب اعتماد و ترغیب مصرف كننده در اولین قدم است و یا فروش بیشتر با هر ترفند و روشی؟ اگر پاسخ جلب اعتماد است ، چگونه كسب میشود؟

پاورقی

 عنوان این مطلب به عمد اینگونه نوشته شده است.

منظور از بازاریابی روشنگر و از بند بسته enlightened marketing) )، یكی از فلسفه های بازاریابی است كه برای سیستم بازاریابی اهدافی بلندمدت در نظر می گیرد و دارای اصول ٥ گانه ای چون بازاریابی متمایل به مصرف كننده، بازاریابی نوآور، بازاریابی فایده، بازاریابی رسالت شناختی و بازاریابی اجتماعی است.( اصول بازاریابی كاتلر)

 

 




طبقه بندی: حیاط خلوت بازاریابی، 
برچسب ها: سمپل خونه به خونه، سمپلینگ،
ارسال توسط محیا پورسلیم
آرشیو مطالب
همراهان
پرتال اخبار دانشگاهی راهكار مدیریت
تبلیغات
blogskin