تبلیغات
خبرنامه بازاریابی - یادگیری ، نشانه ی عصر رقابت
خبرنامه بازاریابی
گاهنامه ای رو به دنیای بازاریابی ، تبلیغات ، مشاوره و آموزش بازاریابی

بازدید : مرتبه
تاریخ : دوشنبه 9 خرداد 1390

خبرنامه بازاریابی

مدتی است كه با چند تن از دوستان در دوره های آزاد فراگیر كارآفرینی كه با حمایت جهاد دانشگاهی دانشگاه الزهرا در حال اجراست شركت دارم. محوریت اصلی این كلاس ها یاد گیری مبانی كارآفرینی و تهیه طرح های كسب و كار و آموزش فنون و اصول بازاریابی و بالاخص فروش می باشد. در این دوره در خدمت اساتید خوبی هستیم و از حمایت جناب دكتر اسدی برخورداریم. متاسفانه اكثر افراد با دیدی كه نسبت به كارآفرینی دارند ما را مورد انتقاد قرار می دهند كه شما جوانید و جویای نام. و فكر میكنید كه می توانید كارهای بزرگ انجام دهید. اما آنچه برای بنده در این كلاس ها بسیار جالب توجه است حضور افراد خود اشتغال و یا كارآفرینی است كه شاید بسیار بزرگسال تر از بقیه هستند اما همگی به دلیل داشتن تجارب زیان بار در تجارت قبلی خود ، انگیزه ای مثال نزدنی برای حضور در كلاس ها یافته اند. انگیزه ای كه برای ما جوانان بسیار جالب توحه است . البته شكایت و نارضایتی همه از عدم حمایت های مادی و معنوی است. به اعتقاد یكی از اساتید دانشگاهم، اصولا اگر قرار بر حمایت است باید كوتاه مدت باشد كه در غیر این صورت با صنایعی غیر رقابتی و حداقل كارآیی روبرو هستیم. اما شاید همین جمله تنها برای گفتن مناسب باشد چرا كه در عمل نتیجه ی‌ آن نابودی صنایع تولیدی و فرد كارآفرین است. مساله دیگر كه در صحبت تمام دوستانی كه با ضرر و زیان های مادی روبرو بوده اند به طور مشترك وجود دارد درج این نكته است كه اصولا آنها با مدیریت نوین كسب و كار آشنایی كافی نداشتند. شاید با نگاهی اجمالی به تمام این سرگذشت ها و استفاده از تجارب آنها می توان به این نكته رسید كه نشانه یك انسان عصر رقابت ، یادگیری است. و این یادگیری هیچ گاه به اتمام نمی رسد. خوب است كه تمام مدیران و دست اندركاران سازمان های حتی موفق ، با درك این مساله همواره نسبت به آن در وهله اول برای خود ودر گام بعد برای كاركنان خود بكوشند.  

                                           




طبقه بندی: حیاط خلوت بازاریابی، 
ارسال توسط محیا پورسلیم
آرشیو مطالب
همراهان
پرتال اخبار دانشگاهی راهكار مدیریت
تبلیغات
blogskin