تبلیغات
خبرنامه بازاریابی - استفاده از جذابیت های تبلیغاتی
خبرنامه بازاریابی
گاهنامه ای رو به دنیای بازاریابی ، تبلیغات ، مشاوره و آموزش بازاریابی

بازدید : مرتبه
تاریخ : سه شنبه 24 خرداد 1390


آنچه كه امروز به عنوان تبلیغات نو و جدید میشناسیم ، ریشه در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم دارد. بعد از اختراع رادیو توسط ماركنی كم كم تبلیغات رسانه ای متداول گشت و پس از آن رسانه های تلویزیونی و رادیویی تجاری زیادی بجود آمد. اما اواخر قرن نوزدهم با گسترش دامنه خلاقیت در تمام ابعاد زندگی ، توجه به رشد تبلیغات خلاق شكل گرفت. در این زمان ، صفحه آرایی های  مختلف ، استفاده از عنصر رنگ و صدا برای جلب توجه مخاطبان بیش از پیش رشد یافت. ( بخوانید جلب توجه او نه اقناع او ).  اما شاید در همان زمان رشد چشم گیر عرصه تبلیغات قابل پیش بینی نبود كه روزی دنیای تبلیغات فی الواقع به دنیایی شگفت تبدیل شود. امروزه دیگر سخن از تبلیغاتی است كه برای مخاطب جذابیت داشته باشد و فراتر از تبلیغات رسانه ای ، بستر دیگری را تجربه كند. امروزه روز سخن از تبلیغات محیطی است . یكی از این نوع تبلیغات محیطی ،بالون های تبلیغاتی است كه  انتظار می رود به دلیل تازگی یكی از بهترین انواع تبلیغات محیطی باشد. اما به دلیل بالابودن هزینه های این نوع از تبلیغات و مسایل امنیتی برای شركت ها  و برندهای داخلی ، این نوع از تبلیغات صرفه اقتصادی ندارد. اما این نوع از تبلیغات به خصوص در نمایشگاهها و فروشگاهها به دلیل داشتن فضای مناسب جهت گسترش و اجرا ،بسیار مناسب است. علاوه بر آن در روزهای آتی شاهد حضور تبلیغات هوشمند در ایستگاههای مترو هستیم. به نقل از سایت ام بی ای نیوز در این شیوه تبلیغات هوشمند كه با دستگاه IVS و بر روی زمین انجام میشود ، وقتی فرد از روی این دستگاه عبور كند ، تبلیغ آن عوض میشود.لازم به ذكر است كه این نوع از تبلیغات در راستای ٤٠% سهم تبلیغات تجاری است كه هرسال به صورت مناقصه به شركت ها واگذار میشود. پیش بینی می شود كه در سال جاری تكنولوژی های نوین در این زمینه  به بالغ بر ٨٠% رشد دست یابد . در این راستا انواع ابزارها شامل تابلوهای رولینگ ، اسپیكرد برد و LCD های جدید مورد استفاده قرار خواهد گرفت .هم چنین به زودی تابلوهای كنار پله های برقی به بهره برداری خواهند رسید.اما در همین جا نكته ای كه نیاز به تامل بیشتر دارد آن است كه در دنیای متحول و جذاب تبلیغات ، هدف واقعی چیست ؟ آیا هنوز می توان گفت كه هدف تبلیغات تنها افزایش فروش است ؟ آیا این همه هزینه صورت میگیرد تنها برای سرگرم كردن مخاطب و یا اعلام حضور در دنیای تجارت ؟ هم گام با تغییر و گوناگونی دنیای تبلیغات دیگر نمیتوان تنها به داشتن این هدف اكتفا نمود. امروزه هدف تبلیغات نوین ، تفهیم اطلاعات بیشتر درباره محصول و خدمات و شركت به مصرف كننده است. در دنیای پر رقابت تجارت امروزی صدای فریاد كسانی بیشتر به گوش می رسد كه بلند تر فریاد بزنند. و حضور پررنگ خود را برای جامعه هدف و مصرف كننده پررنگ تر نمایند.




طبقه بندی: یک سبد تبلیغات، 
برچسب ها: تبلیغات در مترو، جذابیت های تبلیغاتی،
ارسال توسط محیا پورسلیم
آرشیو مطالب
همراهان
پرتال اخبار دانشگاهی راهكار مدیریت
تبلیغات
blogskin