تبلیغات
خبرنامه بازاریابی - مرا جدی بگیرید، من یك برندم
خبرنامه بازاریابی
گاهنامه ای رو به دنیای بازاریابی ، تبلیغات ، مشاوره و آموزش بازاریابی

بازدید : مرتبه
تاریخ : جمعه 10 تیر 1390


هر برندی مانند یك موجود زنده است كه روزی به دنیا می آید و می خواهد كه همیشه سالم بماند . به این دلیل از همه عواملی كه همچون آفتی به جان او می افتد، دوری میكند و خوب می داند كه اگر این عوامل در بطن او نفوذ كند نابودی او تعجیل می یابد. همانطور كه همه والدین مسؤول زندگی فرزند خود هستند ، خالقین یك برند هم باید در برابر این موجود زنده دقت زیادی به خرج دهند. برای این كار ابتدا باید به برند شخصیت داده و هویت آن جدی گرفته شود. در این میان یكی از مواردی كه كمك بسیاری به هویت سازی میكند ، توجه به هویت بصری برند بوده كه با تصویر سازی برند اندكی متفاوت است. این هویت سازی در قالب عناصر گرافیكی و رنگ نمو میابد. باید توجه شود كه برای مصرف كنندگان ، هویت بصری برند از اهمیت خاصی برخوردار است كه بواسطه آن نقطه تمایزی بوجود می آورد. از طرف دیگر به موازات تغییر و به روز رسانی بسته بندی ها ، گاهی گرافیك و هویت بصری برند دستخوش تغییراتی میگردد. مانند اضافه شدن رنگ های جدید و یا تغییر در گرافیك بسته بندی. این دو مساله اصولا چالشی را در برندینگ به وجود می آورند كه نیاز به دقت زیادی است. نكته مهم در این مساله آن است كه در صورت تغییر در ظاهر بسته بندی محصولات و یا حضور كمپین های تبلیغاتی برای یك محصول ، باید بررسی ها و مطالعات زیادی انجام گیرد تا به هویت بصری برند لطمه وارد نشود. در صورت تغییر در هویت ظاهری برند و تصویر سازی آن در  ذهن مخاطب ، نابودی روح شكل گرفته آن دور از ذهن نخواهد بود.

 

 

این مطلب هیچ ارتباطی به موضوع مدیریت رنگ در بازاریابی كه اندكی قبل عنوان شد كه می خواهم به آن بپردازم نداره!!! قصد بنده در این بود كه این محوریت را روزی با تامل بیشتر به شكل مكتوب در آورم كه بعد از اندك تفكر به یاد خاطره تلخی افتادم . با خود فكر كردم كه بعد از نوشتن آن ، باید این یكی را هم از این مكان به آن مكان ببرم به امید آنكه اتفاق مثبتی افتد. پس تلاش كردم كه دور از علاقه به مسایل شهرت محوری و علم محوری و تجربه محوری و آینده محوری و خواری محوری و پیشرفت محوری و هزار گونه محوریات دیگر ، آن را با خوانندگان خوب خبرنامه بازاریابی تقسیم كنم.

به قول شاعر مقصود تویی ، كعبه و بت خانه بهانست.....

 ما را چه به دنیای آدم های قد بلندی كه ما در آن چون طفلانی هستیم . ما را چه به تفاوت“ آنچه به دید می آید”  و ” آنچه دیده میشود.“

 

 




طبقه بندی: جستارهایی در برندینگ، 
ارسال توسط محیا پورسلیم
آرشیو مطالب
همراهان
پرتال اخبار دانشگاهی راهكار مدیریت
تبلیغات
blogskin