تبلیغات
خبرنامه بازاریابی - آیا ممكن است روزی...
خبرنامه بازاریابی
گاهنامه ای رو به دنیای بازاریابی ، تبلیغات ، مشاوره و آموزش بازاریابی

بازدید : مرتبه
تاریخ : شنبه 25 تیر 1390

برندینگ ، بسته بندی ، تبلیغات ، خدمات پس از فروش ، مدیریت ارتباط با مشتری . اینها اركان مهم بازاریابی مدرن هستند. مدتی پیش یكی از دوستان سوالی مطرح كرد كه در دنیای پر رقابت امروزی ، اولویت با كدام مورد است ؟ این سوال ذهن بنده را به خود مشغول ساخت. كه آیا بالاخره می توان در دنیای پر تشنج مدیریت و علی الخصوص بازاریابی ، به یك الگوریتم تعریف شده رسید ؟ آیا صرف نظر از تمام مقتضیات زمانی و مكانی در بحث مدیریت و بازاریابی می توان به یك جمع بندی منحصر به فرد و اجمالی دست یافت ؟ آیا بالاخره روزی فرا میرسد كه شاهد آن باشیم كه جنگل مباحث مدیریت و بازاریابی به یك دشت مسطح با چشم اندازهای بدیع تبدیل شود ؟

 باید این واقعیت را پذیرفت كه در سبك و سیاق مدیریت به موازات دانش و تجربه خاص مدیران ، سلیقه های شخصی وجهی اجتناب ناپذیر است. فرض كنید كه شما مدیربازاریابی یك شركت تازه تاسیس هستید. و حتما می خواهید در مدتی معقول به یك ثبات برسید. در ابتدای راه با دست اندازهایی روبرو هستید كه كاملا طبیعی است. حال از شما این سوال را می پرسم كه در این صورت بین این ٥ ركن اصلی بازاریابی كه در ابتدا گفته شد به كدام مورد بیشتر توجه خواهید داشت ؟ چرا ؟ این سوال را با توجه به اینكه هركدام از این عوامل دارای مزیت ها و معایبی هستند پاسخ دهید.  و به علاوه فراموش نكنید كه در عصری به سر می بریم كه به بحرانهای اقتصادی معروف است . عصری كه حتی در آن شركتهای پیشرو هم چون مك دونالد با عدم توازن به اصطلاح دخل و خرج روبرو هستند و مدیران این شركت مجبور به اتخاذ استراتژی هایی مانند افزایش قیمت محصولات خود به جبران این امرند.




طبقه بندی: حیاط خلوت بازاریابی، 
برچسب ها: بازاریابی مدرن،
ارسال توسط محیا پورسلیم
آرشیو مطالب
همراهان
پرتال اخبار دانشگاهی راهكار مدیریت
تبلیغات
blogskin