تبلیغات
خبرنامه بازاریابی - رسانه های اجتماعی
خبرنامه بازاریابی
گاهنامه ای رو به دنیای بازاریابی ، تبلیغات ، مشاوره و آموزش بازاریابی

بازدید : مرتبه
تاریخ : پنجشنبه 9 آبان 1392

باید این واقعیت را پذیرفت که ردِّ تکنولوژی و فن آوری در بسیاری از علوم و مطالعات پیداست و علم بازاریابی نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ چنان که موضوعات جدیدی در بازاریابی واردشده که یکی از آنها بحث در خصوص رسانه ها و شبکه های اجتماعی است.

امروزه رشد و پیشرفت تکنولوژی سبب تولید و اشتراک گذاری اطلاعات ، آگاهی از تازه ترین اخبار و رویدادها ، تعامل کم هزینه افراد با یکدیگر، در زمان و مکان دلخواه شده است.

 در این میان رسانه های اجتماعی که نقطه عطف تکنولوژی با تعاملات اجتماعی اند نقش حایز اهمیتی دارند که با خلق ارزش افزوده به موضوعی مهم و استراتژیک در حوزه بازاریابی تبدیل شده اند . شاید مهمترین علت اهمیت آنها محتوای هدایتگری در تکامل ارتباطات میان افراد اجتماع است که به تبع آن مشارکت افراد مختلف با یکدیگر آسان گشته و آگاهی از تجربیات و ایده ها و کنش های متقابل افراد به بیشترین حد ممکن رسیده است. با ظهور رسانه‌های اجتماعی تمام معادلات تجارت و کسب و کارها در حال تغییر است و سازمان نیز ناچار به ارتقای سطح دانش خود در این زمینه است.

رسانه های اجتماعی با ویژگی های مهمی چون هزینه کم ، قابلیت و دامنه دسترسی بالا و استمرار و ارتباط مداوم و سریع و با مکانیزم هایی چون تمرکز زدایی و پرهیز از سطوح سلسله مراتب سهم قابل ملاحظه ای در دسترسی به مشتریان و مصرف کنندگان دارند. هم چنین به دلیل ماهیت کاربر محوری ، امکان تولید محتوا را بر عهده مخاطب می گذارد لذا نقش مهمی در برقراری ارتباطات دوسویه بدون هیچگونه سانسور دارند.

متاسفانه به دلیل فیلتر بودن برخی از این ها ، تحقیقات زیادی بر سر نقش این رسانه ها در توسعه اقتصاد و عرصه تجارت انجام نشده است. اما به زعم شما آیا این رسانه ها در رونق کسب و کار شرکت ها و ارتقای دانش تخصصی فعالان این عرصه تاثیر دارد؟ فکر می کنید کارکردهای اصلی این رسانه ها تنها درحوزه بازاریابی و فروش است یا علاوه بر آن در سایر بافت ها و عملکردهای سازمانی نیز نقش مهمی دارند ؟ فکر می کنید که جایگاه این رسانه به عنوان ابزار تبلیغاتی چیست؟




طبقه بندی: مدیریت و بازاریابی به روایت تصویر، 
ارسال توسط محیا پورسلیم
آرشیو مطالب
همراهان
پرتال اخبار دانشگاهی راهكار مدیریت
تبلیغات
blogskin