تبلیغات
خبرنامه بازاریابی - برندهای سردرگم
خبرنامه بازاریابی
گاهنامه ای رو به دنیای بازاریابی ، تبلیغات ، مشاوره و آموزش بازاریابی

بازدید : مرتبه
تاریخ : سه شنبه 28 آبان 1392

"بانک ملت" ؛ "بیمه ملت" ؛ "بیمه ما ". مشکل درست از جایی شروع می شود که تشابه اسمی میان این سه برند سبب مشکلات و سردرگمی هایی میان مشتریان شان می گردد. در صورتی که تنها ارتباطات تشکیلاتی و اداری میان بانک ملت و بیمه ما ( برگرفته از ملت ایران) وجود دارد.  حالا بماند که مشکل از یک سری تبلیغات تلویزیونی است که سبب ساز این سردرگمی ها شده یا اشتباه مدیران در فرآیند خلق برند و شکل گیری آن . قطع به یقین بزرگترین ضرر مادی و معنوی بر بانک ملت متحمل خواهد شد چرا که این بانک سهم قابل توجهی در ساخت و رشد برند " ملت " داشته است و به علاوه "بیمه ی ملت" بر مبنای اعتبار برند "بانک ملت" جان گرفته و درصد زیادی از فروشش به  آنچه "ناآگاهی مردم در مورد عدم وابستگی اش به بانک ملت" است ، برمی گردد.اما مدیران "بانک ملت" و "بیمه ما" جهت رفع این سردرگمی ها دست به اقدامات زیر زده اند :

1.       استفاده از رنگ و فونت مشابه در طراحی برند "بانک ملت" و "بیمه ما" که البته بهتر است این شبیه سازی سبب حذف تمایزات میان دو این برند نشود

دانلود آهنگ جدید

2.       انجام پیمان ها و قراردادهای مشترک میان این دو برند. مانند  " تخفیف خدمات " بیمه ما" به مشتریان معرفی شده "بانک ملت"

3.       تبادل لینک میان سایت های این دو برند.

4.      و شاید مهمترین اقدام کمپین 6 ماهه تبلیغاتی است که به منظور برطرف کردن این تصور اشتباه میان مردم با شعار تبلیغاتی " دست ما ، در دست ملت " صورت گرفته است.

به نظر می رسد که این تابلوی تبلیغاتی نشانه فردی منضبط است که به گفته طراحانش حتی به دکمه سردست خود نیز توجه داشته و انتخاب دکمه سردست این فرد در قالب این دو برند نشان از همکاری میان این دو است.

دانلود آهنگ جدید

اگر شما مدیر "برندهای سردرگم " بودید ، چه راهکارهایی را در نظر می گرفتید ؟ به نظر شما کدام یک از موارد بالا اثربخشی زیادی خواهد داشت؟




طبقه بندی: جستارهایی در برندینگ، 
ارسال توسط محیا پورسلیم
آرشیو مطالب
همراهان
پرتال اخبار دانشگاهی راهكار مدیریت
تبلیغات
blogskin