تبلیغات
خبرنامه بازاریابی - مک دونالد در مرز میان دو کشور
خبرنامه بازاریابی
گاهنامه ای رو به دنیای بازاریابی ، تبلیغات ، مشاوره و آموزش بازاریابی

بازدید : مرتبه
تاریخ : دوشنبه 21 بهمن 1392

یکی از نکات مهم که  بازاریابان در فراتر از مرزهای داخلی باید بدان متوجه باشند ، موضوع تفاوت میان کشورها و ملت های مختلف است. از تفاوت فرهنگی و زبانی و نژادی گرفته تا تفاوت هایی دیگر مانند تفاوت سطوح بازارها ، سطوح تقاضای مصرف کنندگان ، عادات خرید مردم و تفاوت های اقتصادی. شاید همین مساله ، بازاریابی در سطح بین المللی را با مشکلاتی دو چندان روبرو ساخته ولی هستند بسیاری از برندهای قوی که از ماورای این تهدیدها به عنوان فرصتی جذاب استفاده می کنند. یکی از این برندها مک دونالد است که  همیشه با خلاقیتی جالب توجه توانسته پیشگام باشد. مک دونالد در اقدامی جالب در مرز میان دو کشور نروژ و سوئد اقدام به نصب بیلیبورد تبلیغاتی داشته که طی آن به قیمت های پایین رستوران خود در سوئد  اشاره دارد. این بیلبورد شامل دو قسمت است که هر سوی آن در یکی از این دو کشور قرار گرفته و به واقع نشانه قیمت های متفاوت محصولات خود در این دو کشور است.نروژی ها به دلیل قیمت گران مواد غذایی در کشورشان ، برای خرید مواد غذایی ارزان تر به سوئد می روند.مک دونالد به نوعی با تاکید بر قیمت کمتر محصولات در سوئد و با شعار تبلیغاتی " ما سوئدی ها با خوشحالی و آغوش باز و لبخند از همسایه مان استفبال می کنیم" همسایه نروژی را مورد هدف قرا می دهد.




طبقه بندی: یک سبد تبلیغات، 
ارسال توسط محیا پورسلیم
آرشیو مطالب
همراهان
پرتال اخبار دانشگاهی راهكار مدیریت
تبلیغات
blogskin