تبلیغات
خبرنامه بازاریابی - آنجا که آرامش به ارمغان می آید...
خبرنامه بازاریابی
گاهنامه ای رو به دنیای بازاریابی ، تبلیغات ، مشاوره و آموزش بازاریابی

بازدید : مرتبه
تاریخ : شنبه 9 فروردین 1393

تنها زمان اندکی برای خرید دارید و برای یافتن کالای مورد نظرتان باید به چندین فروشگاه و مغازه سر بزنید. تمام فروشگاه ها شلوغ و مملو از افرادی ست که مانند شما برای خرید آمده اند. جمعیت زیاد از یک سو و حضور فروشندگانی که مانند سایه در کنار شما و همگام با شما حرکت می کنند، کلافه تان کرده است  و احساس می کنید که این فروشندگان تنها می خواهند شما را وادار به خرید کنند بی آنکه برایتان مطلوب باشد و یا نباشد. طاقتتان دیگر تمام شده و با ناامیدی از سومین فروشگاه نیز خارج می شوید. در ذهنتان برنامه ریزی می کنید که بهتر است اجازه دهید کمی از شلوغی ها کم شود و روزهای آتی به خرید اقدام کنید. در این حین بر حسب اتفاق چشمتان به فروشگاهی که جمعیت کمتری در آن وجود دارد می خورد و با بی علاقگی می خواهید آن را هم امتحان کنید. به محض ورود موسیقی دل انگیزی به گوشتان می خورد و فضا آکنده از بوی خوشی ست که حس آرامش را در شما ایجاد می کند. فروشنده جوانی با لبخند و متانت به استقبالتان می آید و در تمام مدت مانند راهنما در انتخاب و یافتن کالای مورد نظر کمکتان می کند. لحظاتی بعد با آرامش و اطمینان از خرید خود ، فروشگاه را ترک می کنید.


لطفا خود را به جای مشتری بگذارید که برای خرید از فروشگاه تان بازدید می کند. به نظر شما مهمترین و اولین خواسته او چیست؟ درست است. مشتری در ابتدا نیازمند آرامش و سپس اطلاعات مناسب در خصوص محصول است.  اکثر فروشگاه ها تنها به بعد اطلاع رسانی در خصوص محصول توجه دارند و از حفظ آرامش مشتری هنگام خرید بی اطلاعند . آرامش احساس پیچیده ای ست که عدم آن در اکثر فروشگاه ها و مراکز خرید ، به ویژه در اوقات پرتردد که حجم وسیعی از افراد نیازهای همگونی دارند به چشم می خورد. برای خدمت رسانی مناسب به مشتری به دو نکته مهم باید توجه کرد: اول ایجاد محیطی آرام که مشتری بتواند با تمرکز بهترین و مطمین ترین انتخاب را داشته باشد و دوم رعایت حریم خصوصی او . یادمان باشد که مشتری ، ارزشمندترین دارایی است که از دست دادنش هزینه فراوانی را ایجاب خواهد کرد.




طبقه بندی: حیاط خلوت بازاریابی، 
ارسال توسط محیا پورسلیم
آرشیو مطالب
همراهان
پرتال اخبار دانشگاهی راهكار مدیریت
تبلیغات
blogskin