تبلیغات
خبرنامه بازاریابی - تبلیغات این روزهای شهر من
خبرنامه بازاریابی
گاهنامه ای رو به دنیای بازاریابی ، تبلیغات ، مشاوره و آموزش بازاریابی

بازدید : مرتبه
تاریخ : یکشنبه 18 خرداد 1393



این روزها با نزدیک شدن به شروع مسابقات جام جهانی فوتبال که بزرگترین صحنه رویایی برندها به شمار می آید، محتوای تبلیغاتی این برندها نیز حال و هوای دیگری یافته است. کافی ست که به سایت های مختلف مراجعه کنید تا تبلیغات مختلف و البته اندک متفاوت برندها را که به نوعی به بستر رقابتی نیز تبدیل گشته اند ، مشاهده کنید.

آنچه در این صحنه آرایی بسیار جالب توجه است ، همگام شدن تبلیغات برندهای رقیب به صورت متوالی و پشت سر هم می باشد ؛ به گونه ای که مثلا هرکجا به تبلیغات برند سامسونگ اختصاص یافته ، با اندک فاصله از آن ، برند ال جی خودنمایی می کند. اولین مساله که به ذهن می رسد این نکته است که قطعا تبلیغات محیطی و محتوایی و اهمیت آن بر یکایک مدیران واضح گشته است که این چنین رقابت تبلیغاتی را در پیش می گیرند ولی به واقع حساسیت آنها نسبت به هزینه های هنگفت تبلیغاتی که پرداخت می کنند و مهمتر از همه این موارد ، تصویر سازی و موقعیت تثبیت گشته برند در ذهن مخاطبان چگونه است ؟ به راستی مشتری فقط تبلیغ را می بیند که سرگرم شود و یا بیشتر خرید کند و یا فراتر از همه اینها جایگاه محکمی از برند در ذهنش بوجود آید؟ این در حالی است که همواره تاکید می شود که راحت ترین راه حل برای نابودی یک برند ، تبلیغ آن است و مشتریان تیزهوش و رقبای همیشه در صحنه ، همواره می دانند که وقتی برندی تبلیغات را در پیش می گیرد ، قطعا از نقطه نظر فروش و سهم بازار خود در شرایط بحرانی قرار دارد.

علت گفتن این همه به این خاطر است که این روزها ، مجسمه های زنده ال جی ، با هدف حمایت از تیم ملی ایران در جام جهانی برزیل ، با شعار تبلیغاتی "روی خوش زندگی" و انتقال مفهوم شاد زیستن به خانواده ها در برخی شهرها دیده می شوند.مجسمه های رباتیکی که نظر عابران را به گونه ای جلب می کنند که تا دقایقی می ایستند،  از دیدن آنها لذت می برند ، لبخند می زنند ، با گوشی و دوربین های سامسونگ و سایر برندها عکس می گیرند و پس از آن می روند و می روند و.....

پی نوشت :

رقابت های تبلیغاتی این روزها خالی از لطف نیست ، روی آنها تامل کنیم تا در روزهای آتی به بررسی بیشترشان بپردازیم.




طبقه بندی: یک سبد تبلیغات، 
ارسال توسط محیا پورسلیم
آرشیو مطالب
همراهان
پرتال اخبار دانشگاهی راهكار مدیریت
تبلیغات
blogskin