تبلیغات
خبرنامه بازاریابی - چالش سطل آب یخ سامسونگ !!
خبرنامه بازاریابی
گاهنامه ای رو به دنیای بازاریابی ، تبلیغات ، مشاوره و آموزش بازاریابی

بازدید : مرتبه
تاریخ : پنجشنبه 13 شهریور 1393
هر تبلیغ برای جلب مخاطب ، از جذابیت هایی استفاده می کند ، به طوری که می توان جاذبه های تبلیغاتی را مبنای اصلی پیام ها و تیزرهای تبلیغاتی دانست. یکی از این جاذبه ها ، جاذبه اخلاقی است که در آن ضمن جلب نظر مخاطب نسبت به محصول سعی در وادار کردن وی نسبت به حمایت از برخی رویدادهای اخلاقی و اجتماعی  محبوب در جامعه دارد. یکی از تیزرها ی تبلیغاتی این روزها که واگویه کردن آن خالی از لطف نیست ، تیزر تبلیغاتی شرکت سامسونگ در معرفی گوشی های جدید گلسی s5  است که در آن ضمن استفاده از چالش سطل آب یخ ( که این روزها به چالشی ترین مساله در رسانه های مجازی تبدیل شده که همه چهره های معروف جهت حمایت از بیماری  ALS  در آن حضور دارند ) سعی در ارایه این محصول جدید به بازار دارد.


[http://www.aparat.com/v/5piQD]

در این تیزر 16 ثانیه ای ، گوشی جدید سامسونگ در مقابل دوربین حاضر می شود و این گونه سخن می گوید :

«من سامسونگ گلکسی اس 5 هستم و این چالش سطل یخ من است. (سطل آب و قطعات یخ بر روی گوشی ریخته می‌شود) اوه، خیلی یخ بود. افرادی که توسط من برای این کار نامزد می‌شوند آیفون 5 اس، اچ تی سی وان ام 8 و نوکیا لومیا 930 هستند.»

سامسونگ در این تیزر تبلیغاتی با نگاهی هوشمندانه و برگرفته از یک رویداد محبوب جامعه ، ضمن دعوت از رقبای خود به شرکت در یک چالش ، که می توان آن را نوعی صحنه آرایی قدرتمند نیز دانست ، کیفیت و مقاوم بودن محصول جدید را به رخ می کشد و با نگاهی زیرکانه تر مبنی بر پیشرو بودن در کلیه امور خیرخواهانه و تکنولوژی مدارانه ، به برند سامسونگ جانی دوباره می بخشد ، و خود را درگیر چالشی می کند که حتی برای آدمی نیز سخت است...

در جاذبه های اخلاقی نکته مهم ، اخلاق محوری با پرهیز از بی اخلاقگی هاست ، چنان که سامسونگ با درکی صحیح نسبت به این موضوع ، پس از این تیزر تبلیغاتی به جمع آوری مبالغی جهت مبارزه با این بیماری پرداخته ، تا نشان دهد که بهره گیری از یک جریان محبوب در جامعه ، تنها هدف این برند نبوده است .




طبقه بندی: واگویه های کمپین های تبلیغاتی، 
ارسال توسط محیا پورسلیم
آرشیو مطالب
همراهان
پرتال اخبار دانشگاهی راهكار مدیریت
تبلیغات
blogskin