تبلیغات
خبرنامه بازاریابی - نگاهی بر کمپین تبلیغاتی بیمه " رازی "
خبرنامه بازاریابی
گاهنامه ای رو به دنیای بازاریابی ، تبلیغات ، مشاوره و آموزش بازاریابی

بازدید : مرتبه
تاریخ : پنجشنبه 17 مهر 1393

آنچه که سبب جذابیت تبلیغات برای تبلیغ دوستان می شود ، تصویرسازی مورد تبلیغ برای مخاطب است. البته در مواردی نیز به دلیل ملموس نبودن کالای عرضه شده این امر با سختی هایی همراه خواهد بود. یکی از این کالاها ، خدمات است که این روزها مدیران این بخش ها ( بخش خدمات که به بخش نامرئی هر صنعت می ماند که رشد آن نشان از پیشرفت اقتصادی جامعه دارد ) نیز از گردونه رقابت های تبلیغاتی دور نمانده اند و هرازگاهی با تبلیغاتی داغ در این خصوص روبرو می شویم که عدم توجه به آنها ، دور از انصاف است.

در این راستا این بار از کمپین تبلیغاتی شرکت بیمه رازی می خوانیم...

شرکت بیمه رازی که از سال 1382 فعالیت رسمی خود را آغاز کرده ، اینک برای اولین بار در اقدامی رسمی کمپین تبلیغاتی انفجار را راه انداخته که طی آن ابتدا شاهد تیزر تلویزیونی هستیم که از اوایل مهرماه امسال بر روی آنتن رفت. و پس از آن بیلبوردهای تبلیغاتی  در سطح شهر به شکل تیزینگ که در ابتدا تنها محدود به جمله " شما رازی هستید؟" بود و از چندی قبل در فاز دوم و با باز شدن این تبلیغ شخصیت اول همان تیزر تلویزیونی را می بینیم که با فنجانی چای در دست ایستاده در حالی که در پس زمینه انفجاری بزرگ در حال وقوع است.

بزرگترین نقطه قوت این کمپین ، مدیریت زمان در اجرای آن به گونه ای صحیح است چنان که مخاطب در یک فاصله زمانی مشخص ، شاهد تیزر تلویزیونی و سپس بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر به شکل تیزینگ است. البته ناگفته نماند که بهتر بود این ترتیب به گونه برعکس رقم می خورد چنان که ابتدا تیزینگ بسته و سپس باز آن در سطح شهر اکران می شد و چندی پس از آشنایی مخاطب با مفهوم پیام ، تیزر تبلیغاتی ،  مورد تبلیغ را تثبیت می کرد. این ترکیب به همان شکل و ترتیب جلب توجه ، علاقه ، تمایل و عمل خواهد بود که توجه به آن همواره در تبلیغات اشاره شده است.

این نکته قابل ذکر است که همراه ساختن حجم وسیعی از مخاطبین از طریق القای یک پیغام در ذهن کنجکاو شان نیاز به مدیریت صحیح دارد. استفاده  از تیزینگ در زمان مناسب ، با رعایت  اکران هر دو فاز تبلیغ در مکان یکسان  نکته مهمی خواهد بود، که در مورد تیزینگ بیمه رازی این مورد به درستی انجام شده است. از دیگر نکات مثبت در اجرای این تیزینگ ، استفاده از رنگ برند رازی در سراسر بیلبوردهای تبلیغاتی است که این امر در تثبیت جایگاه و هویت برند در ذهن مخاطب تاثیر بسیاری خواهد داشت. توجه به تیزرتبلیغاتی این کمپین نیز خالی از لطف نیست. این تیز در محتوای صحنه هایی اکشن شکل می گیرد که پر است از جلوه های ویژه که گاهی القا کننده این حس است که کارگردان آن ، تفاوتی میان تیزرهای تبلیغاتی و فیلم های سینمایی قایل نیست.

مساله دیگر که قدری ذهن مخاطب را درگیر می کند ، شعار تبلیغاتی این کمپین است که در مرحله تیزینگ به صورت " شما رازی هستید؟" و در مرحله تیزر تبلیغاتی به صورت " من رازی هستم " بود. به نظر می رسد که اکثر برندها علاقه و توجه خاصی به رعایت تشابهات اسمی میان برخی واژگان و بازی با کلمات دارند، مانند رازی و راضی ، بی مکث و بیمکث و ...

اما استفاده از این شیوه بدون توجه به رعایت اصول صحیح واژگان نه تنها ظاهری نامناسب دارد بلکه تاثیری منفی نیز در ذهن مخاطب نسبت به برند مورد نظر خواهد داشت. به عنوان مثال هدف از این شعار تبلیغاتی چیست؟ آیا لغت " رازی " در این شعار نشان از برند رازی دارد ؟ که در این صورت معنای درستی از ترکیب این شعار با تیزینگ و تیزر مربوطه حاصل نمی شود. و یا آیا این لغت نشان از معنی " رضایت" دارد؟ که در این صورت اشتباه املایی ، ظاهری نامناسب ایجاد خواهد کرد.

خلاصه آنکه باز هم می گوییم که استفاده از واژگان درست ارزشمندتر از بازی باکلمات به هر قیمتی است.

 





طبقه بندی: واگویه های کمپین های تبلیغاتی، 
ارسال توسط محیا پورسلیم
آرشیو مطالب
همراهان
پرتال اخبار دانشگاهی راهكار مدیریت
تبلیغات
blogskin